Dobrodošli u naš slatki svet Eurocrema!

Dobro došli u naš slatki svet Eurocrema! Sigurno ste se mnogo puta zapitali kako je nastao Eurocrem? Ko ga je i kada prvi put napravio u našoj zemlji? Hajde da se zajedno podsetimo kako je Eurocrem nastao i zašto ga vole sve generacije. Verujemo da među prijateljima ne bi trebalo da postoje tajne. Zato i želimo da podelimo sa vama sve naše najvažnije trenutke i po neku tajnu, kako bismo i dalje rasli zajedno uz naš Eurocrem.

Dobrodošli u naš slatki svet Eurocrema!

Iz Italije s ljubavlju

Kako to i obično biva, sa putovanja se uvek vraćamo sa najlepšim uspomenama, nešto inspiracije i mnogo entuzijazma. Tako je 1969. godine generalni direktor Takova, Jovan Tomović, otišao na službeni put u Italiju i sa njega doneo do tada nepoznati slatki krem od kakaoa, proizvođača Gandole. Čim je proizvod degustirao sa saradnicima rodila se ideja da bi ovo mogao postati glavni izvozni proizvod fabrike Takovo. Trebalo je krenuti u realizaciju ove ideje. Gospodin Tomović odlučuje da stupi u kontakt sa vlasnikom italijanske fabrike Aldom Gandolom i njih dvojica postižu sporazum o prodaji licence za proizvodnju, ime, recepturu i tehnologiju.

Iz Italije s ljubavlju

Kako je Eurocrem dobio ime?

Kažu da su najbolje stvari na svetu uvek jednostavne. Ali, da li je neko ikada pomenuo da je upravo njih najteže osmisliti? Tako su i tvorci Eurocrema dugo razmišljali i na osnovu preciznih istraživanja, planiranja ciljnih grupa i sličnih metoda, došli do zaključka da ovaj proizvod treba ponuditi evropskom tržištu. To je prvi deo imena, a drugi? To je već lako da pogodite, zar ne? Kremasta struktura proizvoda sama je nametnula naziv i tako smo kombinacijom ove dve reči dobili vanvremenski brend - Eurocrem.

Kako je Eurocrem dobio ime?

Kada se politika pita i za naziv krema

Gospodin Tomović nam je ispričao još jednu priču o imenu našeg omiljenog krema. Naime, kada su početkom sedamdesetih registrovali licencu u tadašnjim institucijama bivše Jugoslavije, više od šest meseci se vodila polemika oko imena novog brenda koji će ubrzo postati hit na tržištu. Od tadašnjeg Ministarstva spoljne trgovine i industrije do Ministarstva finansija svi su bili protiv 'evropske' orijentacije krema. Tadašnje rukovodstvo Jugoslavije nije bilo naklonjeno evropskim integracijama i insistirali su da se izbriše 'Euro' iz naziva krema. Šta bi se desilo da je Eurocrem dobio neko drugo ime? Sva sreća pa o tome ne moramo da razmišljamo. Ovako nam se čini potpuno savršen.

Kada se politika pita i za naziv krema

Naš mali know-how: Kako stići od 1000 do 13000 tona

Proizvodnja Eurocrema u fabrici u Takovu počela je 1970. godine i tada je proizvedeno prvih 1.000 tona ovog kremastog namaza. Proizvod polako postajao pravi hit, pa se u naredne dve godine ova brojka utrostručila. Početne projekcije o proizvodnji 3.000 tona Eurocrema, pokazale su se kao potpuno pogrešne (mi kažemo na sreću), pa su kapaciteti proizvodnje morali biti prošireni. Početkom osamdesetih fabrika je radila u četiri smene, nedeljom, čak i praznicima, da bi postigla istorijski uspeh i proizvela najveću količinu Eurocrema do tada – legendarnih 13.000 tona.

Naš mali know-how: Kako stići od 1000 do 13000 tona

Od podstanara do zvezda 1976.

Početak proizvodnje Eurocrema vezuje se za fabriku bombona u okviru pogona kompanije Takovo. Na početku se niko nije nadao da će crno-beli krem imati toliko uspeha, pa su u prvim godinama proizvodne mašine zauzimale jedan deo nekadašnje fabrike bombona. Tek kasnije, 1976. godine, otvara se nova fabrika sa pogonima koji su proizvodili isključivo Eurocrem i to 12.000 tona godišnje. Tadašnja Jugoslavija je imala više od 20 miliona stanovnika i sigurni smo da je svaka porodica imala makar jednu čašicu Eurocrema u svojoj kuhinji. Vrtoglavi uspeh se nastavlja i tokom narednih godina da bi dostigao svoj maksimum proizvodnje 1982. godine. Zahvaljujući reputaciji najtraženijeg konditorskog proizvoda u državi, Eurocrem je postao glavni proizvod kompanije Takovo i generator mnogih ličnih i poslovnih uspeha zaposlenih.

Od podstanara do zvezda 1976.

Izazovna vremena u kompaniji Takovo 2004.

Sankcije u bivšoj Jugoslaviji tokom devedesetih godina prošlog veka, donele su mnogo izazova za kompaniju. Iako je 1990. godine zapošljavala najveći, do tada, broj radnika takovskog kraja – njih 4.200, u ovoj deceniji i početkom devedesetih usled tehnološkog napretka, modernizacije i automatizacije, broj radnika se smanjio. Privatizacijom u 2014. godini novi vlasnik Takova postaje kompanija Swisslion, koja će umnogome uticati na organizaciono, strukturno i svako drugo unapređenje radnih uslova i proizvodnje. Nakon privatizacije, u tehnološke inovacije, prilagođavanje asortimana tržištu i modernizaciju poslovanja uloženo je 128 miliona evra, čime je postignuta tržišna konkurentnost i dostignut dominantan položaj u industriji.

Izazovna vremena u kompaniji Takovo 2004.

Promene nas čine boljim

Kako se Eurocrem snašao u izazovnim vremenima?

Shodno zahtevima modernog tržišta receptura je unapređena, unošenjem najkvalitetnijih sastojaka, ukus je ostao prepoznatljiv ali je struktura proizvoda dobila na finoći i punoći ukusa. To je ostao isti onaj Eurocrem koji smo voleli u detinjstvu, sa kvalitetnijom recepturom i pripremljen u skladu sa visokim dijetetskim i nutritivnim zahtevima. Šta recepturu Eurocrema čini jedinstvenom? Visok sadržaj mleka i lešnika u kombinaciji sa kokosovim i uljem lešnika, čine ovaj proizvod neodoljivim za sve generacije. Čak smo i ambalažu unapredili vodeći računa o modernim trendovima u dizajnu ambalaže, pa tako sadašnje kantice, čaše i ostala ambalaža ispunjava sve sanitarne i druge zahteve o bezbednosti hrane.

Promene nas čine boljim

Gde je sve Eurocrem putovao?

Preko sedam mora i sedam gora... Tako bi mogla da počinje i naša priča o izvozu Eurocrema, jer ne postoji kontinent na kome se naš šarmantni crno-beli krem nije prodavao. Od velikih supermarketa u Americi i Kanadi, preko širokih bulevara u Australiji, sve do peskovitih plaža Dubaija i snežnih planina u Švajcarskoj - svuda se kretao naš Eurocrem. Pre toga, na početku proizvodnje, Eurocrem je bio i ostao zvezda na prostoru bivše Jugoslavije, gde se i proslavio i odakle je njegov internacionalni uspeh krenuo.

Gde sve Eurocrem putuje?

Sa Eurocremom se uvek dobro jelo

Za 50 godina proizvedeno je oko 320.000 tona ovog proizvoda. Nekad najpoznatiji konditorski brend u Jugoslaviji, a danas prepoznatljiv namaz širom sveta, uvek je sa sobom u domove kupaca donosio kvalitet i izvrstan ukus. Najveća proizvedena količina u jednoj godini je 13.000 i to se desilo 1982. godine. Danas se proizvodi oko 800 tona mesečeno, dok je godišnji kapacitet više od 9.500 tona.

Sa Eurocremom se uvek dobro jelo

Slavkov debi na svetskom fudbalskom prvenstvu

Sportski spektakl koji svi željno isčekujemo svake četiri godine - 32 reprezentacije, 65 direktnih prenosa. Ceo svet i Srbija su se borili za najvredniji fudbalski trofej. Fudbalski šampionat sveta održan je u maju 2018. godine u Rusiji. Gledaoci iz Srbije su zahvaljujući Swisslion Takovu, kao glavnom sponzoru prenosa na RTS-u, uživali u bravurama najboljih fudbalera današnjice. Tada se premijereno pojavio i lavić Slavko, koji je svoj debi imao ni manje ni više nego u animiranom TV spotu pod nazivom „Za pobedu na terenu hvala Eurocremu“. Nije loše za jednog početnika, šta kažete?

Slavkov debi na svetskom fudbalskom prvenstvu

2019. stižu nam lavica Slavica i Eurocrem plus

U januaru 2019. godine na radost svih ljubitelja Eurocrema pojavljuje se Eurocrem plus koji sadrži više mleka, kakaoa i lešnika! Naši dragi potrošači su dobili sladak poklon za početak godine. Odmah zatim kreće emitovanje animiranog TV spota u kom naš dragi Slavko sa družinom pokazuje svima kako nastaje najukusniji krem iz Swisslion Takovo porodice. Ovaj spot za Eurocrem plus emitovao se na najgledanijim televizijama sa nacionalnom frekvencijom, kao i na svim dečijim kanalima. Na našu veliku radost, ovaj TV spot je usrećio brojne mališane koji su ga sa oduševljenjem gledali. Osim ovog, deca su uživala i u TV spotu za Eurovafl (jedini vafl punjen Eurocremom), koji se pojavio na televiziji u junu 2019. godine. Ovaj spot je ujedno bio i prvi u kom se pojavila Swisslion lavica Slavica, omiljena drugarica njihovog miljenika lavića Slavka.

2019. stižu nam lavica Slavica i Eurocrem plus

50 godina ljubavi prema Eurocremu

U jubilarnoj pedesetoj godini ponosno podsećamo da je 30. septembra 1970. godine potpisan ugovor o kupovini opreme, licence i tehnologije za proizvodnju Eurocrema, između A. Gandole iz Italije i PIK-a Takovo. Time je Takovo postalo nosilac prava na korišćenje i upotrebu znaka pod robnim nazivom Eurocrem i Eurocrem blok. Važne datume i velike jubileje želimo da obeležavavamo ponosno, uz mnogo radosti i veselja, ali pre svega u krugu najdražih prijatelja. Zbog toga, povodom pedesetog rođendana našeg i vašeg omiljenog krema, obradovali smo vas limitiranim i sa puno ljubavi dizajniranim pakovanjem Eurocrema. No, to nije jedini način na koji smo želeli da podelimo radost sa vama. Za ovu priliku napravili smo i animirani TV spot koji nas podseća na to da je Eurocrem slatka i ukusna radost namenjena svim generacijama.

50 godina ljubavi prema Eurocremu